NEWS 11 09 2018

TRO x DMEXCO 2018

Mercedes M-Klasse

Mit TRO Sonic DNA präsentiert die Düsseldorfer Agentur TRO auf der diesjährigen Fachmesse DMEXCO (12. und 13. September in Köln) ein KI-basiertes, praxiserprobtes Verfahren für das Soundbranding. Mittels Daten, Analytics und Maschinellem Lernen ist TRO in der Lage, die emotionale DNA einer Marke objektiv, authentisch und identitätsstärkend in Brandsongs, Soundlogos und Klangwelten zu übersetzen. TRO SONIC DNA kam auch für das neue Sounddesign der DMEXCO zum Einsatz.

Wir würden uns freuen, Sie am Mittwoch, 12. September, um 11 Uhr an der Motion Stage zum Vortrag„TRO presents Sonic DNA: How Technology Fuels Creativity“ von Chief Client Officer Ric Scheuss begrüßen zu dürfen. Im Anschluss an die Präsentation besteht die Möglichkeit für Interviews und weiterführende Gespräche.

Zum Vormerken: Eine weitere Gelegenheit, einen Vortrag über TRO Sonic DNA zu hören, ergibt sich auf dem Reeperbahnfestival (19. bis 22. September in Hamburg). Auf der begleitenden NEXT Conference spricht Ric Scheuss am Donnerstag, 20. September, um 14:30 Uhr über technologie-getriebene auditive Markenführung.

TRO presents Sonic DNA: How Technology Fuels Creativity – Dmexco

 

 

Tro Sonic DNA

Music intelligence for the objectively best brand sound

Our ambition

Brands thrive on emotions. Emotions generate loyalty. Nothing conveys emotions and tells the story of a brand more effectively than music and sound. Identifying, composing and producing dangerously effective music and sound for brands is our ambition. In an efficient sound-branding process, we determine the brand music that accurately fulfills your brand equity definition. Free from any gut feeling, without the bias of subjective taste and time-consuming discussion. In short: objectively attestable and with evidence previously unknown.

Background

Two and a half years of intensive cooperation with the University of Applied Sciences in Duesseldorf and the University of Osnabrueck have paid off. With the launch of TRO Sonic DNA, we are entering the future of auditive brand management on the basis of valid data, artificial intelligence and analytics. The innovative attribute in sound branding is: Objectivity. Thanks to TRO Sonic DNA, we are in a position to accurately translate the emotional character of a brand personality into music and sound.

The difference

Research into how music works emotionally has been done for a long time. The relevant sciences have long been occupying themselves with self-learning algorithms that identify and classify emotions in music. We are the only sound branding agency that combines music and sound theory with data intelligence and automatic learning – and applies this to brands.

 

NEFF Sonic Branding
Somat Brand Song
Eurowings Brand Song